Thursday 5 November 2015

Tunik......Ahaaa

Assalamualaikum & salam sejahtera sahabat semua

Hari ni nak citer pasal TUNIK, ahaaa.......apa ya?? Tunik adalah gaya busana @fesyen  semenjak zaman purba Greece & Rome, yang kini menjadi pilihan rekaan yang kian trendi di kalangan butik-butik muslimah. Top yang dikenali sebagai Tunik ini merujuk kepada blaus atau kemeja longgar dan labuh melepasi paras pinggul hingga separa lutut. (Alaaa.....ala-ala blaus punjabi tu.....tapi ni lagi menarik kaler-kalernya....)

Versatiliti Tunik yang sesuai untuk ke acara formal mahupun santai dalam suai padan yang sesuai pasti menjimatkan ruang wardrobe kita! Untuk seimbangkan gaya, padankan bersama seluar atau bahagian bottom dengan potongan lebih slim.

Potongannya yang longgar memberi keselesaan kepada si pemakai bergerak bebas tapi masih kekal stailo. Sama ada sahabat mempunyai perut  'spare-tyre', pinggang lebar, pinggul besar atau segala macam masalah saiz badan yang tidak cantik..... semuanya tersorok dengan sempurna dalam potongan Tunik ini.

Siapa kata Tunik ini buat sahabat nampak berusia?? Habaq maiii....Yang penting perlu tahu padanan yang sesuai dan gayakan bersama aksesori seperti gelang dan rantai labuh, pasti penampilan sahabat tampak segar seiring usia.  

Kat bawah ni beberapa contoh Tunik yang cheteh dapatkan dari pakcik google, menarikkan....yang pasti nampak sopan dan menawan....






Jommm....apa lagi, tempah la satu!

Selamat bergaya......bye


#hijabfesyen




No comments:

Post a Comment

Indahnya Bersalam

Assalamualaikum sahabat... #Rasulullah SAW bersabda:  "Jika seorang Mukmin bertemu dengan Mukmin lain lalu mengucapkan salam ke...