Tuesday 12 January 2016

Kuasa Menangis

Assalamualaikum & salam sejahtera sahabat....

Pernah Menangis tak????

Haaa....mestilah pernahkan....bagi cheteh menangis adalah salah satu terapi, menangis juga dapat menenangkan jiwa, memberi rasa kelegaan dan kadangkala akan membuat cheteh menjadi lebih waras!


Air mata sememangnya bersifat universal. Ia bukan sahaja berguna untuk memelihara mata serta mengeluarkan racun bahkan saat kita mengalirkan air mata, ia mampu meredakan stress dan seterusnya meningkatkan mood kita. Kata Jesse Bering, dari Institute of Cognition and Culture at Belfast University....."Air mata yang dihasilkan kerana emosi mengandungi 24 peratus protein albumin yang sangat berguna untuk sistem metabolisme tubuh berbanding air mata yang dihasilkan kerana masalah mata...."

Tapi....tak bolehla menangis hari-hari, nanti jadi macam Kasim Selamat dalam citer melayu dulu-dulu tuuu, citer Ibu Mentuaku. Haru biru lak nanti! Menangis sekali sekala ok laa kannn ;p

Bye

#sumber: Harmoni

Albumin merupakan protein yang disintesis oleh hati dan juga terdapat di dalam aliran darah. Albumin adalah protein atau jenis protein yang paling banyak di dalam tubuh.

No comments:

Post a Comment

Indahnya Bersalam

Assalamualaikum sahabat... #Rasulullah SAW bersabda:  "Jika seorang Mukmin bertemu dengan Mukmin lain lalu mengucapkan salam ke...